Followers

Thursday, May 30, 2013

Langkawi Aku Datang Part 1 ~~

Assalamualaikum n hye hye hye to uols.

Dah lama gua tak sentuh blog gua. Nak buat macam mana. Sem nie gua rasa pack sesangat. Actually gua dah ada plan nak update blog gua. Cuma tinggal gua tak publish jaa apa yang gua dah tulis hari tue. Asal kasar bebenor aku hari nie. Gua gua pulak. Ampun yaa kakak-kakak abang-abang adaik-adik sekalian. Broadband aku baru boleh guna hari nie. So baru boleh menghapdatenya hari nie lah. Heee. 

Memandangkan sekarang nie aku tengah cuti sem, so aku pun just duduk lepaking lepaking dekat rumah je laa. Biasalah jadi penganggur selama 3 minggu. Then aku perlu meneruskan perjuangan aku di CFS yang tercinta kembali. Start je cuti sem aku member member PANDA aku ajak laa aku pergi Langkawi. Actually plan pergi Langkawi nie lama dah. Since mereka yang lain tue habis asasi or matrik lagi. And mereka-mereka lah yang arrange semuanya. Dari segi tempat bermalam n so on laa. Aku waktu tue tengah dalam exam week. So memang tak ambil tahu banyak sangat laaa. Just follow jaa apa yang dorang dah arrange tue.  I had been a lot of DUGAAN time nak pergi Langkawi nie sebenarnya. Sampai satu tahap aku dah nak give up dah. Mau tak nyaa. Terlepas ferry dah kot. Dah laa aku kena pergi sorang-sorang. Serius rasa macam nak nangeh jaa masa tue.

langkawi aku datang

Let me begins my hardship of my journey to Langkawi. Maaf kalau english gua terabur. Dah lama tak guna bahasa english nie. Hehe. 

Dari kulim aku kemudian bergerak ke Alor Setar bersama ayahku dan kemudiannya aku bergerak ke Arau bersama abangku and pagi esok tue baru bertolak ke jetty Kuala Perlis. Kawan aku yang naik dari Kuala Perlis waktu tue memang dah lama beli tiket. Aku sorang je yang tak beli tiket lagi. Plannya aku nak naik dekat Kuala Kedah dengan Syat, Fina, Leen, n Jah. Tapi ayah aku kata dah alang-alang abang aku nak ambil anak dia bawak balik rumah so apa salahnya kalau aku join sekali pergi naik dekat Kuala Perlis. Bajet je laa tak ramai orang kan. Sekali time nak pergi beli tiket. Perghhhhhh waa cakap sama luu. beratur pangjang gila beb. Macam tue nak dapat tiket pukul 10 sekali dengan Mona n Nezy? Memang tak laa. Lupa pulak yang waktu tue cuti tiga hari sebab cuti wesak sekali kan. So nak dapat tiket besar pic bawah nie brader aku terpaksa beratur selama sejam.Tue pun dapat tiket 3.45 petang. 

nie laa tiketnya.

Kecik je kan tiket aku nie. ? Tapi jangan pandang rendah sema dia. Nak dapat tiket nie sejam kot kena berdiri. Dah dapat tiket nie so aku pun balik laa rumah abang aku dulu. Sebab waktu tue jam baru pukul 12 lebih. So daripada aku tunggu lelama kat situ baik aku balik kan? Gerak lah aku kemudiannya kembali ke Arau. Lepas tue..........

To be continued...........
Starry Sun