Followers

Wednesday, February 20, 2013

Perkongsian Ilmu :)

Assalamualaikum n hye hye hye to uols. 

Hari nie sekali lagi aku terpanggil untuk menulis blog yang ku sayang, rindu, suka, cinta, awesome, daebak or as known as my best boyfriends. Hahaha. K gedik di situ. Terasa macam dua tiga hari nie aku terlalu banyak menulis perihal perasaan aku. Terdapat banyak emo di situ yaa. So disini aku ingin memohon ampun dan maaf atas ke'emo'an dalam penulisan aku sebelum. Acewahhh. Ayat aku nie dah macam penulis novel laaa pulak gamaknyaa. Hahaha. Today, I want to share with you about something yang bermanfaat laa sikit kan. Aku nak share pasal buku yang aku tengah baca sekarang nie. Nak tahu tak buku apa yang aku dok sibuk baca sekarang nie. 

tadaaa.  

Nie laa buku yang aku tengah baca sekarang nie. Seriously, cerita nie best sangat. Dulu aku ingat buku nie ayat dalam dia macam dalam buku teks sejarah yang setiap ayat adalah fakta yang bosan yang mengantuk yang you just named it.Tapi bila first time tengok buku nie and buka isi dalam dia. Ternyata dia bukan lah seperti apa yang aku bayangkan. Dia sebuah novel yang mempunyai perbualan. Haha. Bertapa rasa bodohnya aku tatkala ini sebab baru tahu yang cerita dia macam novel. Hati aku mula tergerak nak beli buku nie guna baucer buku aku haritue. And aku rasa sangat berbaloi laa aku beli buku nie sebab selain aku dapat tahu cerita pasal Sultan Muhammad Al-Fateh nie, aku jugak dapat rasa semangat jihad tue. Berbangga bila bayangkan bertapa gigihnya manusia zaman dahulu untuk memperkembangkan ajaran Islam. Bertapa eloknya ajaran Islam yang tidak menindas orang yang lemah. Hehe. Tapi the fact is aku tak habis baca lagi novel nie sebab terlalu sibuk dengan study yang sebenarnya tak laa seberapa sangat. Haha. So itu saja perkongsian aku pada hari ini. Moga kita sama-sama ambil iktibar daripada apa yang aku summarieskan tadi. Sekian.
Starry Sun