Followers

Sunday, February 17, 2013

LOVE LOVE LOVE

Assalamualaikum n hye hye hye to uolss.

Two post in one day. Saja laaa aku nak post benda niee. Sebab time aku tengah enjoy berblogwalking aku pun terbaca laa kisah cinta sorang budak nie. Dan hati aku terdetik untuk berkata. 'Apa ke bangangnyaa kau budak oii dok mengharap kat laki tue macam nak mampos sedangkan laki tue tak pernah rasa kau bernilai punn kat mata dia.' Oke. Memang aku taw ayat aku sangat kejam. Mungkin jugak ada orang yang akan cakap ' kau tak pernah faced benda tue kau nak cakap lebih-lebih pulak'. Sapa kata aku tak pernah faced benda tue?. Sebab aku pernah faced benda tue aku laa aku kata budak tue bangang.  Or in another word aku pun pernah jugak jadi bangang macam budak tue. Hahaha.

have you?

 Aku pun pernah lalui hari-hari kekecewaan yang teramat sangat. Tertunggu-tunggu seorang lelaki yang aku sayang tahap nak mampos tue datang semula dan menjadi pasangan yang sangat sweet  kalah pasangan pengantin yang baru kahwin semula. Aku lalui weh semua tue. Even dah break pun aku still mengharap kat dia macam tunggu buah tak gugur-gugur. Dah pokok tue pun tak ada buah. Hang tunggu seratus tahun bahkan seribu tahun pun memang tak laaa buah tue nak jatuh. Kan kan kan?. I become someone yang terlalu addicted dengan cinta sampai kawan aku pun naik meluat dengan aku dulu. Even they did not say so. But my heart strongly feel that they said so. See. Aku menjadi hamba kepada cinta yang kesudahannya hanya linangan air mata yang sangat mahal jatuh berguguran dan hati yang bagai ditusuk-tusuk dengan benda yang paling tajam kat dunia nie. Haha. Tak jelas lagi kah maksud kebodohan tue? Tak paham lagi kah anda yang masih mengharap pada orang yang tak menghargai anda tue?.

the truth.

 Kalau budak nie bercinta dengan someone who knows to appreciate her, tak laa aku nak baran sampai siap post kat blog apa bagai. Nie siap pernah ada pengalaman scandal dengan minah lain pulak time dia still dengan hang. Hang nak tunggu apa lagi laa orang macam niee. Lain laa dia dah jadi laki hang or tunang hang kaa yang hang sedih sampai nak menangis air mata darah. For this case, ayat yang memang aku nak bagi kat hang ialah 'You deserve better than him'. Dulu aku pun pernah lalui benda nie. Aku pun pernah gak bersangaka baik dengan dia. Anggap dia busy. Tue pasal dia tak text aku. Tapi seriusly benda tue memang buat aku tersakit hati pulak. Sabar aku pun ada hadnya. Aku pun manusia biasa jugak. Bukan alien yang heartless. But then I try to think about what did I get by waiting him for along time? Is he still do love me? Tak punn. Siap pernah couple dengan orang len then mengaku masih sayang aku. Huhh. Memang rasa macam nak bagi makan kaki jaaa. Then aku mula kembali ke alam nyata. I think back what I have lost for being addicted with my love. Obviously, I have waste a lot of my time think about him walaupun aku masa tue aku dalam exam week. Nasib baik, SPM aku tak hancuss. Nasib baik aku masih ada peluang untuk sambung studies kat u. Aku bersyukur sangat sebab ALLAH masih bagi aku peluang. To become a better person. Cemon laaa girls. Don't you ever make yourself as hamba kepada cinta yang hampa pun tak tahu macam mana penghujungnya. We as a girl, as a women we must be strong.  Don't your ever show your weakness.

do not trust to much.

 What I have do to be more stronger? Senang jaa. Doa laa bagi hati hampa tertutup untuk suka dia sekiranya dia bukan jodoh hampa. Tengok and ingat dekat sapa yang lebih appreciate hang dari dia. For example your friends who always be beside you or your beloved family. Friends tue tak kesah laa laki kaa pompuan. I just shared what happen to me before. Tapi nak ambik iktibar ke tak tuee lantak hampa laa.  I just give my opinion based on what happened to me. Sorry laa kalau ayat aku memang kasar, terlebih emo or whatever. K. Sampai sini jaa cerita gua. 
Starry Sun