Followers

Saturday, February 16, 2013

Jalan-jalan di Pahang :)

Assalamualaikum n hye hye hye to uols.

Dipagi yang indah lagi penuh barakah nie aku  telah 'TER'online dan merajinkan diri untuk mengupdate blog yang telah sekian lama aku tinggal kan. Haha. Pagi-pagi aku dah buat ayat paling tak boleh belah kat situ kan?. Dah lama sebenarnya aku nak mengupdate blog nie. Tapi disebabkan aku nie banyak sangat termakan vitamin M (MALAS). Tue pasai chek jadi lagu nie tuee.  Actually aku nak cerita pasal tempat bersejarah yang aku and my lovely dovey brother pergi time chinese new year harituee. Bersejarah bagi aku je laa eakk. Tempat membesar dari tadika sampai darjah 5. Kat mana? Ofcoz laa Temerloh , Pahang. Aku pergi sana sebab ada kenduri kahwin kawan kepada abang aku. Malam tue kami tidur kat rumah Wan. Jiran kami dulu. Duduk rumah dia 2 hari boleh kasi aku gemuks laa jawabnyaa. Asyik suruh aku makan jaaa. Dah laa makanan kat sana sedap-sedap gilosss pulak tue. Haha. Azam aku yang first tue macam tak tercapai jaa rasanyaa. Bercakap pasal Wan nie aku memamng nak kasi tabik spring laa kat dia. Aku sangat bangga sebab walaupun dah berusia 80 something(aku laa wehhh) tapi dia mempunyai ngatan yang sangat kuat. Dia boleh ingat ayat-ayat hadis yang mana-mana ustaz yang bagi ceramah kat radio or televisyen. Kalau aku nie memang tak laa kan. Mungkin tue laa kelebihan orang yang menghafaz Al-Quran dan orang yang cintakan ilmu. Family wan nie pulak memang so responsible. Anak-anak wan nie semua caring gila pasal wan. Selalu jugak laa aku tengok dorang bawak wan pergi jalan-jalan kat negeri-negeri lain. Orang sekarang nie dah payah rasanya nak jumpak yang macam tue. Ada yang siap sanggup mendera mak ayah lagi adalah. Memang aku kagum gila laa dengan family wan tue. Harap supaya aku nanti punn akan berjasa kepada mak ayah aku jugak. Aminn. K. Sambung balik pasal Temerloh. Seriusly Temerloh dah maju wehh. Macam-macam dah ada. Dulu sunyi jaaa rasa. Sekarang memang dah hidup gila laaa. Depan sekolah aku dulu dah ada KFC kot. Untung laaa depa boleh pergi makan KFC lepas balik sekolah tue. Ada marrybrown laa. Macam-macam lagi laa. Macam orang perak dah aku waktu pergi sana haritu. Huaa huaa huaaa. K. Malas nak cakap banyak. Nie aku nak tempek gambaq aku menggedik posing kat sana dulu.  Jom layannnnn.

semak belakang tue barang abg aku k.


aku jadi jurukamera tak berbayar. abg aku with kawan dia.

sakan depa nie kan?


pengantinyaa. baju hitam tue abang chek.

lagi

dan lagiii

dan lagiiiiiiiiiiii

semua pic depa jaa.

penat dok lagi-lagi

beli ikan patin tue dia ikan patin nyaa. :D

bukti aku p beli ikan patin. hahaha
 
ini sekolah rendah saiyaaa. peacee sikit

ayu laa pulak. 

aku memang suka posing 

k. gedik tak gedik tak =='''

banyak pulak pic aku niee.

k last dah nieee. penat posing laaa

nie laa nama sekolah aku :D

kat tepi tue kantin dulu. laniee tataw depa wat apa dah.

nie bahagian lagi satu.

selalu mak aku hantaq ikot belah nie laa.

tak nmpak pulak stage tempat aku nasyid dulu. heee

Peace temerloh  



taska tempat mak aku kerja dulu

So sampai sini jee laa cerita aku nohhh. Hope enjoy. Have a nice day.
Starry Sun